8 tipp a fogyáshoz elfoglalt emberek számára

Korunk népbetegsége a túlsúly, ami már nem csak a nyugati világot fenyegetei, de a gyorséttermek divatjának köszönhetően a távol kelet ifjú generációit is sujtja. Rohanó életünkben keveset foglalkozunk azzal, hogy mit és hogyan eszünk, gyorsan bekapunk valalmit (legtöbbször valami készet) és már futunk is tovább. Aztán egyszer csak azt vesszük észre, hogy szaporodnak a kilók, nehéz felmenni a lépcsőn, zihálunk ha sietni kell. A megoldás: fogyókúra! Heteken át gyötörjük magunkat, éhezünk vagy egyoldalúan táplákozunk és le is mennek a kilók, csak amikor abbahagyjuk a diétát ismét elkezdenek szaporodni a kilók és jön az újabb diéta… De ezzel gondolom nem mondtam újat.

Ahhoz, hogy a leadott kilókat ne szedjük vissza életmód váltásra van szükség, ami nem csak egy pár hétig tart. Ez a nyolc tipp segíti a fogyást, megakadályozza a visszahízást és általában javítja közérzetünket, egészségesebbé tesz. Betartásukhoz sem sok időre sem sok pénzre nincs szükség.

Inni, inni, inni…
Testünk nagyrészt vízből áll. Létfontosságú szerveink tökéletes működéséhez is sok vízre van szükség. Ennek ellenére hajlamosak vagyunk elfeledkezni az ivásról. Egy átlag testsúlyú felnőttnek legalább óránként egy pohár vizet meg kellene innia, hogy a szerevzete tökéletesen működjön.. A sok folyadék segíti a méreganyagok eltávolítását is, plusz telítetség érzést is kelt. Ha étkezések előtt megiszunk egy nagy pohár vizet, kevesebbet birunk majd enni, kevesebb kalóriát viszünk be tehát ez is egy lépés a testsúly csökkenés felé.

A víz csodája…
Bár igaz, hogy a folyadék bevitelbe nem csak a víz számít be hanem az a folyadék mennyiség is amit a zöldségekből, gyümölcsökböl, egyéb folyadékok fogyasztásából nyerünk mégis nagyon fontos, hogy sok tiszta vízzel kedveskedjünk a szervezetünknek. Míg a kávé, a fekete tea, az üdítők és a alkoholos italok mind mind savas kémhatásúak ezzel szenben a víz semleges. A savas ételeket és az italokat a szervezetünknek kezelnie kell, hogy ne ártsanak túl sokat. Egy darabig ez megy is, de ha túlzásba visszük mondjuk a kávé fogyasztást hamar égni kezd a gyomrunk. A sav iritálja a gyomrunkat, gyorsan eszünk valami kenyér félét hogy abba maradjon…és a kilók csak gyarapodnak.

Rendszeres étkezés
Ha ritkán, rendszertelenül eszünk a szervezetünk azt hiszi, hogy azért nem eszünk mert nincs mit. Felhasználja tartalékait, lelassítja a nem létszükségletű szervek működését, hogy túl élje az éhínséget és amikor végre kap táplálékot gyorsan elraktározza, mert nem tudhatja, hogy mikor kap legközelebb.
Segítsük munkáját azzal is, hogy lehetőleg mindíg ugyanabban az időben étkezzünk és lehetőleg naponta ötször egyenlő időközökben. A reggeli, ebéd és vacsora közé iktassunk be tízórait és uzsonnát is. Persze ilyenkor lehetőleg ne szalonnát együnk puha kenyérrel (bármennyire finom is az) hanem gyümölcsöt, zöldséget. Sose lakjunk igazán jól. Akkor hagyjuk abba az étkezést amikor még úgy érezzük, hogy tudnánk még enni, de már nem vagyunk éhesek.

Segít a saláta.

Ugye már Önnel is előfordult, hogy úgy ért haza a munkából, hogy a vas szöget is megbírta volna enni olyan éhes volt? Ilyenkor neki esünk a hűtőnek vagy veszünk valami gyors ételt és jól belakunk persze nem számoljuk a kalóriákat, csak utána lesz lelkiismeret furdalásunk.
De ha ilyenkor lenne a hűtőben egy nagy tál friss saláta elővéve gyorsan elüthetnénk az éhséget és nyugodtan tudnánk készíteni valamilyen egészségesebb fogást.
Arról ne is beszéljünk, hogy ha minden étkezés előtt megeszünk egy nagy tál salátát, akkor nem csak sok vitamint és rostot viszünk be, hanem meg is töltjük a gyomrunkat alacsony kalória értékű táplálékkal és így könnyedén fogunk kevesebbet enni a magas kalória értékűekből.
Ne aggódjunk, nem kell minden nap időt tölteni a saláta készítéssel, 3-4 napig is friss marad a hűtőszekrényben, ha nem öntjük az öntetet a feldarabolt zöldségre .

Egészséges nasik
Milyen jó tévét nézni és csipszet vagy sós mogyorót ropogtatni, csak az a baj, hogy a sok só és a sok olaj is hízlaló és egészségtelen. Sokkal kevesebb kalóriát és sokkal több vitamint és ásványi anyagot adhatunk a szervezetünknek, ha helyettük például friss sárgarépát, uborkát vagy halványító zeller szárat rágcsálunk. Az előzőleg kiáztatott mandula, dió vagy mogyoró is teltséget érzetet ad és nem utolsó sorban lúgosít is. (Egy neylon zacskóban bárhova magunkkal vihetjük, hogy mindig kéznél legyen ha támad az éhség). De ha vendégek jönnek borkorcsolyának is kiválóak. Különleges szószokkal emelhetjük a friss zöldségek finom ízét. Ha édességre vágyunk fogyasszunk egy maréknyi szárított líciumgyümölcsöt – finom édes, nem hízlal és még a vércukor szintünket is egyensúlyban tartja.

Tartósító szerek, ízfokozók, édesítők
A nagyüzemileg elkészített ételek tele vannak különböző kémiai anyagokkal, hogy minél tovább maradjanak fogyaszthatóak, hogy szebb színük legyen és hogy finomabbnak érezzük az ízüket. Ez a sok “E” sok “mű” anyag mérgezi a szervezetünket. Hogy minél kevesebbet árthassanak testünk zsírsejtekbe rejti a mérgeket. Minél több kemikáliát eszünk annál több zsír sejtre van szükség a tárolásukra. Próbáljuk kiküszöbölni őket amennyire csak lehet.

Sokat olvashattak már arról, hogy az édesítőszereknek rákkeltő és az idegrendszert károsító hatása van. (Az üdítő italok nagy része, nem csak a diétásak, édesítőszerrel van édesítve.) Plusz mint minden kémiailag gyártott anyag idegen a szervezetünknek. De akkor mit tegyünk? Kérdezhetik a cukor fehér méreg, az édesítők károsak, akkor mit tegyünk a teánkba? A megoldás a sztéviából készült édesítő. A sztévia egy trópusi növény, a belőle nyert édesítő teljesen testbarát, nem mérgez és nem is hízlal.

A helyes légzés.
Legtöbbünk felületesen gyorsan, kapkodva veszi a levegőt. Szervezetünk tökéletes működéséhez pedig nagy szükség van bőséges oxigén ellátásra. A tűz is jobban ég, ha oxigént kap, szervezetünk is jobban feltudja használni a felesleges kalóriákat ha több oxigént kap. Nagyon sokart számít ha naponta 3-4 alkalommal egy pár percig tudatosan lassan és mélyen lélegzünk.

Egy kis mozgás senkinek sem árt!
Nem hogy nem árt, hanem létszükséglet. A rendszeres mozgás nem csak a felesleges kilóinktól szabadít meg, hanem egészségesebbé teszi a testünket és a lelkünket is. Mindegy, hogy milyen mozgást végzünk, lehet az torna, úszás vagy akár tánc is. A lényeg az, hogy rendszeresen (legalább hetente három alkalommal) és örömmel tegyük azt.

 

Szólj hozzá!