Az a bizonyos kényes kérdés avagy Tippek székrekedés ellen

Kevés mozgást igénylő városi létünk egyik nagyon kellemetlen következménye a székrekedés, melyhez nagyban hozzájárul igazi rost anyagot alig tartalmazó táplálkozásunk is. Nem szabad semmibe venni ezt az aprónak tűnő problémát, mivel ha hosszútávon fennáll komoly egészségkárosodáshoz vezethet. A lelki hatásokról, a rossz közérzetről pedig ne is beszéljünk.

Hogyan előzhetjük meg a krónikus székrekedés kialakulását?

  1. Fogyasszunk magas rost tartalmú ételeket, teljes kiőrlésű gabonából készült magvakat tartalmazó kenyeret, sok zöld salátát, nyers zöldségeket és sok sok gyümölcsöt.
    2. Együnk meg naponta egy evőkanálnyi beáztatott lenmagot vagy szezámmagot.
    3. Bélflóránk karbantartása érdekében fogyasszunk joghurtot vagy probiotikumot
    4. Naponta igyunk meg legalább 6-8 nagy pohár vizet
    5. Mozogjunk rendszeresen, egy jó séta, úszás vagy biciklizés a beleinket is megmozgatja
    6. Azonnal menjünk a toalettre, ha székelési ingerünk támad. Minél tovább késlekedünk annál nehezebb lesz.
    7. Masszírozzuk meg a vastagbelünket minden nap nyomást végezve a vastagbél lefutásának irányában. Tegyük a kezünket jobb oldalon a hasfalra, és patkó alakban mozgassuk lentről felfelé, majd pedig a bal oldalon fentről lefelé.
    8. Végezzünk évente vastagbél tisztító kúrát.

    És ha valamiért mégis előfordul hashajtó tabletta helyett forduljunk nagyanyáink praktikáihoz:

    1. Kiváló hashajtó a ricinus olaj (Megvásárolhatod itt.)
    2. A szilvalekvár és az aszalt szilva is jótékony hatású ilyen esetben
    3. A bodza teának is van enyhe hashajtó hatása. A fekete bodza kérge pedig megfelelő érlelés után igen erős hashajtó (vigyázzunk mert érlelés nélkül mérgező!)
    4. Friss gyümölcsre ivott tej is hamar a toalettre vezet.
    5. A gyermekláncfű levele és gyökere tartósan is használható székrekedés esetében
    6. A mályva, a szennalevél és a mezei katáng teája is megszabadít az erőlködéstől.

    A gyógynövényeket megvásárolhatod itt.

Szólj hozzá!