Azok a csodálatos probiotikumok

Ma már sokat hallunk a különböző egészség megőrző probiotikumokról, de mik is ezek valójában?

A válasz összetett, tulajdonképpen olyan „jó” baktériumokról van szó, melyek a szájon át adva jutnak el a vastagbélbe és ott az adott bélszakasz nyálkahártyájához tapadva, számos jótékony hatást fejtenek ki. Ma a legismertebb és legfontosabb nem mérgező baktériumtörzsek közé tartozik a Lactobacillus (a joghurtgyártásban használják, hiszen a baktérium a tejből tejsavat képez, lebontja a laktózt, ezért is jelent segítséget a laktózintoleranciában szenvedő betegek számára.) , Streptococcus és a Bifidobacterium (hasznos baktériumok, amik a bélflóra egyensúlyának fenntartásával erősítik az immunrendszert), melyek olyan anyagcsere termékeket termelnek, amik közvetlenül hatnak egészségünkre.

A probiotikumok közé tartozó baktériumtörzsek közül is a tejsavbaktériumok a legjelentősebbek, hiszen a bélflóra egyensúlyának fenntartásában játszanak fontos szerepet, és mivel szervezetünk immunanyagának 70%-a ott termelődik, nagyon fontos annak optimális baktérium-összetételének megtartása. Immunrendszerünk teljesítménye javarészt bélflóránk működésétől függ. Azonban ez egy nagyon érzékeny rendszer, amit bizonyos betegségek esetén, antibiotikumok szedése során, vagy egyoldalú táplálkozással könnyen felboríthatunk, működésében megzavarhatunk. Ilyenkor, annak érdekében, hogy minél hamarabb helyreállítsuk a bélflórában a megfelelő egyensúlyt, több jó minőségű probiotikus terméket kell fogyasztani, hogy a „jó” baktériumok megerősödését elősegítsük.

Ezeket az egészséges baktériumokat könnyen bevihetjük a szervezetünkbe, hiszen a hőkezelés nélkül előállított természetes joghurtokban, kefirekben, iróban és az aludttejekben csak úgy hemzsegnek a probiotikumok. Amik igen jelentős szerepet játszanak a fertőzések elleni védelemben, megakadályozzák a kórokozók elszaporodását, erősítve ezzel a szervezet ellenálló képességét.

Ezen kívül növelik a fehérjék, zsírok, ásványi anyagok, vitaminok felhasználását. Csökkentik a koleszterinszintet és antioxidáns aktivitásuk révén gátolják a káros szabadgyökök képződését. Igen értékes K-és B-vitaminokat, folsavat termelnek. Elősegítik a megfelelő bélmozgást amelynek köszönhetően megakadályozzák a székrekedést.

Mivel egy betegséget jobb megelőzni, mint gyógyítani, így mindenképpen jobb ha napi szinten fogyasztunk probiotikumokat, melyek jelentős mértékben erősítik szervezetünket. Hogy kik fogják leginkább észlelni hatásukat?
Akik:
– stresszel teli életet élnek
– fogékonyak a megfázásokra
– emésztési stresszel küzdenek
– nők, és fogékonyak a gombákra,   penészre
– antibiotikumokat szednek, vagy   szedtek
– külföldön járnak

A probiotikum egy csodálatos táplálék, mely természetes módon testőrként védelmezi szervezetünket és a mai igénybe vett szervezetnek, nagy segítséget nyújthat a harmonikus működésében.

Vásárold meg itt!

https://www.vitaminsziget.com/kereses.php?kif=probiotikum&keres=1

 

http://hu.wikipedia.org/wiki/Probiotikum

Kovácsné Bagi Anita

Szólj hozzá!