Kineziológia

Rohanó korunkban az embereknek egyre kevesebb idejük, energiájuk jut önmagukra és gyermekükre. Szaporodnak a napi stressz-hatások, és az egyén egyre kevésbé tudja ezzel felvenni a küzdelmet.

Erre kínál megoldást a kineziológia.

Mi is ez a módszer?
A görög kinezis (mozgás) és logos (tudomány) szóból ered.
Személyiség-, képesség fejlesztő, stressz-oldó módszer.
Magába foglalja az ősi kínai gyógyászat elveit, elemeit és a legújabb agykutatás eredményeit. -Végre nem öntötték ki a fürdővízzel a gyereket is!- Teljességre törekvő, átfogó szemléletű (holisztikus), ahol arra koncentrálunk, amit szeretnénk elérni. A testi, lelki, szellemi egyensúlyunk, kreativitásunk visszanyerése a cél.

Hogyan csináljuk ezt?
Izomtesztelést használunk eszközül. Izmaink ugyanis agyunknak, központi idegrendszerünknek a kijelző mutatói. Stressz hatására lekapcsolt állapotba kerülnek, elgyengülnek. Ezért mondjuk, ha rossz hírt akarunk valakivel közölni: „Ülj le! Kapaszkodj meg!” Gyorsan, megbízhatóan jelzik a bennünk zajló folyamatokat.

Végül is mivel foglalkozik egy kineziológus?
Érzelmi stressz oldásával. Nincs olyan, hogy ne érezzünk. Minden történés, esemény érzelmet vált ki bennünk. Ezek elraktározódnak az akkor működő összes sejt memóriájában. Ám nem akárhogyan. Összekapcsolónak azzal az eseménnyel, miközben megéltük. Ami összeragasztja őket, az a megélt érzelem töltése. Ettől kezdve parányit hasonló helyzetben is aktiválódnak.

Hogyan történik ez?
Agyunknak egy, a túlélésért felelős területe mindig ellenőrzi, veszélyes-e számunkra az a pillanat, amiben vagyunk. Összehasonlítja a történést azzal, ami a sejtmemóriában található. Ha hasonlónak véli, aktiválja. Pozitív élmény estén nagy lelkesedéssel, önbizalommal fordulunk az ügy felé.
Ám nem ez okozza a stresszünket, hanem a negatív töltéssel bíró emlék.
Akkor ugyanis, az „Üss, vagy fuss!” veszi kezdetét, túlélő üzemmódba kerültünk. Ettől kezdve hiába határoztuk el „Legközelebb másképp csinálom!”, nem vagyunk rá képesek.
Hogy kikerüljünk ebből, tennünk kell valamit a sejtjeinkben hordozott emlékekkel. Ezt a tevést jelenti ez a módszer.

Hogyan dolgozik, egy kineziológus?
A kliens megnevezi a problémáját, majd azt is, mit vár a foglalkozástól. Ez nagyon fontos, mert ennek függvényében tudjuk, merre szeretne haladni. Lehetetlen dolgot (pl. évek óta tar kopasz, és nőjön ki a haja) hiába kér. Ezek után izomteszteléssel megvizsgáljuk, megvalósítható-e a vágy. Ha igen, jöhet a munka dandárja.
Megkeressük az érzelmeit, tudattalan hozzáállását ügyéhez.
Az itt és most gyakran a múltbeli reakciók ismételgetése. Hogy új döntéseket tudjunk hozni, másképp tudjunk viselkedni, cselekedni, fel kell ismerni, mit ismételgetünk. A korregresszió azt jelenti, megkeressük, mikor keletkezett az első trauma, melyhez újra és újra visszakapcsol agyunk. Felismertetjük a viselkedést, érzelmeket, félelmeket, és hogy ki játszotta ott a legfontosabb szerepet. /Gyakran egy kicsi gyerek haragja a szülei iránt nyilvánul meg a partnerrel szemben./ Ezek ugyanis „kényszer-pályán” tartanak bennünket akár életünk végéig. Az első lépés mindig a felismerése a valódi problémának.
A korrekció megállapítása is az izomteszttel történik. Végtelenül egyszerű mozgásokat, reflex-zónák érintését, dörzsölését stb használ a módszer. Így aktiváljuk az addig lekapcsolt agyterületeket, és beindulnak öngyógyító folyamataink. A rendszeres, speciális mozgásokkal képesek vagyunk oldani a stresszt.

A gyakorlatok napi végzése agyunkat bekapcsolt állapotban tartja, illetve stressz esetén visszakapcsolja.
Ezek után képesek vagyunk úgy élni, ahogy szeretnénk.

Detkovics Éva
kineziológus és Hellinger terapeuta
20/369-4532
detko@t-online.hu

Kineziológia” bejegyzéshez 1 hozzászólás

Szólj hozzá!