Praktikák az influenza megelőzésére

Az első és legfontosabb lépés egy erős immunrendszer kialakítása, ami persze nem csak az influenza, de minden más betegség kialakulásának megelőzésében fontos szerepet játszik.

Ahhoz, hogy az immunrendszerünk tökéletesen működjön a szervezetünket el kell látnunk a szükséges vitaminokkal, ásványi anyagokkal. Ezek elsődleges forrása a változatos, zöldségben, gyümölcsben gazdag táplálkozás. Sajnos a mai rohanó világban egyre gyakrabban fordulunk előre elkészített “mű” ételekhez, melyek sajnos vajmi kevés vitamint tartalmaznak. Plusz a zöldség és gyümölcs termesztés során használt sok vegyszernek (műtrágyáknak, permetszereknek) köszönhetően a termésnek egyre kevesebb a vitamin tartalma így kénytelenek vagyunk azt táplálék kiegészítőkkel, vitamin tablettákkal pótolni.

Érdemes megnövelnünk C vitamin bevitelünket, akár 2-3000 mg-ot is bevehetünk naponként, természetesen legalább háromszorra elosztva.

Kitűnő immunrendszer erősítő az aloé vera, a grapefruit mag csepp, a lícium gyümölcs, a ginzeng, fekete kömény olaj és a fokhagyma is. De egy csalán tea kúra is sokat segíthet, hogy felkészítsük szervezetünket a tél megpróbáltatásaira.

Csecsemőmirigy stimulációEgy egyszerű gyakorlattal stimulálhatjuk csecsemőmirigyünk működését, ezáltal serkentjük a T-limfociták termelését. A T-limfociták a felelősek a sejtes immunválaszokért és szabályozzák más immunsejtek működését is.

Mivel a csecsemőmirigy lefekvés után másfél órával a legaktívabb, legjobb ha lefekvés előtt végezzük ezt a gyakorlatot, de persze a nap többi részében is hatásos.

Lazán hajtsuk be egyik kezünk ujjait. A második sor ujjperc ízületekkel kopogtassuk a mellcsontot a szív ritmusához hasonló ritmusban : kopp, kopp – szünet – kopp, kopp – szünet – kopp, kopp ismételjük meg legalább 20-szor.
Olyan erősen kopogtassunk, hogy doboló hangot adjon és érezhető legyen a belső vibrálás. Ez a vibrálás stimulálja a csecsemőmirigyet.

Kiváló homeopátiás készítmények is kaphatók az influenza megelőzésére. Kérje gyógyszerészétől!

Az élet alapvető feltétele a légzés. Az egészséges élet feltétele a helyes légzés és a tiszta levegő.
Az átlag ember gyorsan és felületesen veszi a levegőt, ami megterheli a szívet és még sem tudja kellőképpen ellátni a szervezetet friss oxigénnel.

Napi 10-15 perces légző gyakorlattal lelassíthatjuk és mélyíthetjük légzésünket ezáltal lehetővé tesszük a szívünknek és a tüdőnknek, hogy optimális oxigén mennyiséggel segítse szerveink és immunrendszerünk működését.

A megélhetésért vívott küzdelem során legtöbbünk 2-3 munkahelyen kell, hogy helyt álljon, plusz az otthon, a család….. Nagyon kevés időt szánunk magunkra és legfőképpen a pihenésre. A rettegés, hogy holnap talán már nem lesz munkánk, és a vágy, hogy a mi gyermekeinknek is meglegyen mindaz ami a társaiknak megvan túlhajszol bennünket.

Csak akkor állunk meg amikor valami betegség ledönt a lábunkról. Pedig ha egy kicsit több időt szánnánk a feltöltődésre, a pihenésre talán nem is lenne a szervezetünknek szüksége arra trükkre, hogy betegség által harcolja ki magának az oly szükséges pihenő időt.

Az aktív pihenés, a sportolás is nagyon fontos ahhoz, hogy a szervezetünk tökéletes formában tudjon üzemelni és le tudja küzdeni a betolakodó kórokozókat.

A stresszmentes életvitel is elősegíti egészségünket. Tudom, hogy elsőre lehetetlennek tűnik a stresszt kizárni az életünkből. Ha teljesen megszüntetni nem is tudjuk, de vannak olyan ősi és új technikák is, melyek segítenek a stressz helyzetek kezelésében.

Már napi 15-20 perces meditáció is sokat segít lelki békénk megteremtésében, ami persze nagyban elősegíti szervezetünk egészséges működését. De más módszereket is használhatunk, mint például az EFT-t ami testünkben lévő energia pályák végpontjainak a stimulálásával szünteti meg a bennünk lévő feszültséget és más rossz érzéseket.

Nem csak az “ép testben – ép lélek “ mondás az igaz, hanem a fordítottja is “ ép lélek kell az ép testhez ” .

Az influenza szezon beköszöntével a lehetőségekhez képest ne menjünk tömegbe. Mozi, színház de a bevásárló központok is meleg ágyai a fertőzésnek.

Ha influenzás betegekkel találkozunk tartsunk pár lépés távolságot, hogy ne tudjanak ránk köhögni vagy tüsszenteni.

Gyakori kézmosással is védekezhetünk a fertőzés ellen. Naponta többször, alaposan, szappannal mossuk meg a kezünket a körmök alatt is. (A köröm alatt a vírusoknak különösen kedvező meleg, párás körülmények vannak!)

Az alapos kéztörlés is segít a kezünkön lévő vírusok eltávolításában.

Ha egy mód van rá ne érintsük a szemünket, szánkat és az orrunkat a kezünkkel. Az orr és a száj nyálkahártyája a vírusok elsődleges támadási felülete.

Ügyeljünk arra, hogy az orr nyálkahártyánk ne legyen kiszáradva. A fűtéstől száraz levegőben könnyen előfordul, hogy kiszárad az orr nyálkahártyánk és ez megkönnyíti a vírusok behatolását. Párásítsunk a szobákban és a munkahelyeken is. De ha ennek ellenére is kiszárad az orr nyálkahártyánk használhatunk eukaliptusz olajat vagy mentolos orr kenőcsöt, ami kiválóan kondicionálja a nyálkahártyát.

Munkahelyünkön is de otthonunkban is fontos az alapos higiénia. Gyakrabban tisztítsuk fertőtlenítő szerekkel a kilincseket, az asztalokat, pultokat, számítógép billentyűzeteket, egereket és minden felületet, amit többen is érintenek.

Naponta többször is szellőztessünk ki alaposan és legalább 15 percet töltsünk a szabad levegőn. De vigyázzunk, hogy ne fázzunk át. Különösen fontos, hogy a fejünket, a torkunkat és a lábunkat melegen tartsuk Ha hosszabb ideig vagyunk nedves, hideg helyen a szervezet ellenálló képessége gyengül és hamarabb elkapjuk a fertőzést.

Ne csókolózzunk. A csókolózás a lehető leghatékonyabb módja a fertőzés terjedésének.

Ha egy mód van rá ne aludjunk egy ágyban és egy szobában egy beteg személlyel. Ne használjuk a törülközőjét, ruháit, poharát, telefonját vagy egyéb használati eszközét.

Az ágyneműnket is cseréljük gyakrabban ilyenkor.

Ha mi vagyunk betegek köhögéskor, tüsszentéskor tegyünk papír zsebkendőt a szánk és az orrunk elé a mások fertőzésének elkerülése érdekében

Hagyjuk abba a dohányzást és az alkohol fogyasztást. A dohányzás irritálja a légzőszerveket ezzel megkönnyíti a vírusok dolgát.

Csökkentsük cukor és zsír fogyasztásunkat, lehetőleg ne fogyasszunk nehéz, olajban sült ételeket.

Kerüljük a poros, füstös helyiségeket.

Nyári Zsuzsa

Szólj hozzá!