Rukkola

Az egyiptomi közmondás szerint, ha a hölgyek tudnák, hogy mire jó a rukkola az ágyuk alá is azt vetnének.

Ez az enyhén csípős ízű levél saláta már a római korban is kedvelt csemege volt nem csak afrodíziákum volta miatt, hanem mert könnyíti az emésztést is. Ma már azt is tudjuk, hogy magas a fehérje tartalma, de azontúl még sok thiamin, riboflavin, B6 vitamin, panthotenic sav, cink, réz, A vitamin, C vitamin, K vitamin, folsav, kálcium, vas, magnézium, foszfor, kálium és mangán is található benne.

A 90-es években német tudósok kutatásai során felfedezték a rukola kopaszodást gátló hatását is.

A Földközi Tenger vidékén és a Közel-Keleten elmaradhatatlan része az étkezésnek. Sokszor csak magában tálalják fel vagy salátába keverik. Olaszországban és Szlovéniában pizzákon és más tésztafélék feltéteként is találkozhatunk vele, sőt olíva olaj, parmezán sajt és fenyőmag hozzáadásával pesztót is készítenek belőle.

Ez az igénytelen, könnyen termeszthető növény jelentős szerepet tölthet be egészségünk fenntartásában és immunrendszerünk erősítésében. Napjainkban a tudomány is bizonyítja az ősi mondást: “ Táplálékod legyen az orvosságod”

Szólj hozzá!